Tabere Internaționale New York – Ziua 2

Aug 23
Aug 24
Aug 25

Ziua 2 – La pas prin New York

Ce zi frumoasă, ce zi lungă! Ne-a prins tare bine somnul de azi noapte, însă diferența de fus orar încă ne joacă feste. Totuși, la ora 10 eram cu toții deja la cantină pentru micul dejun și la scurt timp după am început prima incursiune în Manhattan pentru a descoperi minunatul oraș!

La micul dejun, ne-am familiarizat cu cantina din campus: 650 de elevi este capacitatea cantinei! La intrare pe partea stângă și dreaptă sunt puncte de servire pentru mâncare caldă, stații de pizza, grill ori mâncăruri gătite iar uneori (ca azi), stație de pregătire a gofrelor.

Sâmbăta și duminica, școala servește micul dejun după un model diferit față de zilele săptămânii. Astfel, de la ora 10 la ora 11 se servește un mic dejun continental cu bagels (covrig dospit, asemănător unui corn), pâine prăjită, o selecție de gemuri și creme de ciocolată, unt și cremă de brânză. La o altă secție de servire, elevii își puteau alege dintre mai multe salate, salam, șuncă de curcan, brânzeturi sau fructe proaspete și mai multe tipuri de iaurt. Desigur cerealele sunt nelipsite, la fel și sucurile de fructe. La ora 11 începe brunch-ul, ceea ce înseamnă adăugarea unor feluri gătite de mâncare. Astăzi s-a oferit omletă cu multe ingrediente, însă noi am plecat mai devreme puțin de la masă, pentru a reuși să prindem cât mai mult timp în New York. Secțiunea de deserturi a fost foarte bine aprovizionată cu brioșe și două feluri de prăjituri.

1 tabara in strainatate new york 120818

2 tabara in strainatate new york 120818

Călătoria de astăzi a fost făcută cu trenul. Astfel, la ora 11 am plecat din campus spre gara din Tarrytown, aflată la capătul celalalt al orășului ce e gazdă pentru campusul EF. Am făcut ceva mai puțin de 15 minute până la gară, pe jos, timp în care am putut să admirăm casele din vecinătatea campusului, dar și centrul orașului cu ale sale magazinașe și stații de pompieri. Știți imaginile acelea din filmele americane cu stații de pompieri? Sunt exact așa :). Am luat biletele de tren și am așteptat cuminți sosirea acestuia povestind cu colegii noștri. În 50 de minute trenul ajungea în Grand Central Station!

3 tabara in strainatate new york 120818

4 tabara in strainatate new york 120818

5 tabara in strainatate new york 120818

8 tabara in strainatate new york 120818

În terminalul Grand Central Station, elevii au admirat frumusețea acestui monument istoric și reprezentativ pentru New York, ce a fost inaugurat în 1871. După câteva poze am ieșit în fața gării, iar gâturile noastre au început din nou să se întoarcă în toate părțile, și mai ales în sus :). Clădirile din jurul gării sunt impunătoare, fiecare cu particularitățile sale și, nu o dată ne-a fost dat să vedem clădiri vechi sau foarte vechi între zgârie nori noi și moderni. E foarte interesant cum orașul își păstrează farmecul și nu dă impresia de kitsch chiar și atunci când alături noul cu vechiul.

9 tabara in strainatate new york 120818

10 tabara in strainatate new york 120818

11 tabara in strainatate new york 120818

Am urcat prin Manhattan pe Park Avenue la umbra zgârie – norilor, apoi pe Madison Avenue și în final pe 5th Avenue, chiar lângă Trump Tower (unul dintre ele), locul unde actualul președinte al SUA locuiește atunci când vine la New York. Chiar lângă acest loc este Grand Army Plaza cu fântâna Pulizer și hotelul Plaza, folosit și la filmarea mai multor scene din Home Alone. Am avut mare noroc cu vremea, cerul fiind parțial înorat, nu a trebuit să ne ferim prea mult de soare. Totuși, ne-am oprit de mai multe ori pentru apă, sucuri sau mici gustări.

12 tabara in strainatate new york 120818

13 tabara in strainatate new york 120818

14 tabara in strainatate new york 120818

Am întâlnit un spectacol cu dansatori acrobați, iar Ana a fost selectată să participe la acest spectacol, în rol de jurat pentru alți membri ai publicului. Dansatorii au știut să antreneze publicul așa încât elevii au urmărit spectacolul cu mult interes. Farmecul lui Central Park este dat și de faptul că e un parc foarte intens folosit de către localnici, nu doar un loc unde vin turiștii.

15 tabara in strainatate new york 120818

16 tabara in strainatate new york 120818

17 tabara in strainatate new york 120818

18 tabara in strainatate new york 120818

Am găsit lacuri unde oamenii închiriau bărci, pasaje unde lumea cânta ori dansa, tot felul de reprezentații stradale și mici standuri de hot-dog, înghețată ori apă și răcoritoare. Am mai găsit poteci înguste umbrite de copaci, bănci de diferite forme și culori ori sculpturi interesante cu personaje istorice ori fantastice, iar din parc am ieșit fix la Museum of Natural History.

19 tabara in strainatate new york 120818

20 tabara in strainatate new york 120818

21 tabara in strainatate new york 120818

Am intrat cu toții în holul dominat de un schelet imens de dinozaur și de către mesaje ale lui Theodore Roosevelt pentru vizitatorii muzeului, pe teme legate de tinerețe, de natură, de națiune sau de stat. După o scurtă coadă am intrat cu toții la muzeu și timp de o oră și un sfert, până la închiderea muzeului, am putut să învățăm despre animale, roci, civilizații antice, dinozauri și multe multe altele.

22 tabara in strainatate new york 120818

23 tabara in strainatate new york 120818

24 tabara in strainatate new york 120818

Muzeul a fost cu adevărat impresionant datorită varietății de informații interesante pe care vizitatorii le pot afla trecând prin cele patru etaje de galerii. Modelele folosite pentru civilizațiile amerindiene, africane sau sud-americane erau foarte reale și surprindeau viața de zi cu zi a popoarelor ce ocupau aceste teritorii. Animalele erau și ele reprezentate foarte real, iar fosilele de dinozauri ocupau aproape un etaj întreg.

25 tabara in strainatate new york 120818

26 tabara in strainatate new york 120818

27 tabere internationale new york 120818

28 tabere internationale new york 120818

Înapoi spre centrul orașului ne-am întâlnit deja cu bunul nostru prieten, Abraham Lincoln, ce arată la fel de mult entuziasm atunci când se întâlnește cu noi ca în fiecare an de tabără Qdays la New York. Desigur, am marcat reîntâlnirea cu o poză și i-am oferit o pereche de ochelari de soare, fiindcă soarele începuse din nou să strălucească pe cer! Am ajuns în scurt timp la Columbus Circle unde am găsit o nouă clădire Trump, de această dată lângă sediul Time Warner.

30 tabere internationale new york 120818

Am continuat călătoria până la faimoasa sală de spectacole și muzică Carnegie Hall. Admirând fascinați teatrele de pe Broadway am ajuns într-un final în Times Square. Aici era aglomerație mare, dar se putea citi entuziasmul pe chipurile elevilor. Este doar prima vizită pe care o vom face în Times Square, însă deja ne-am putut da seama de ce se vorbește despre luminile din Times Square, toți pereții blocurilor de pe laturile pieței fiind de fapt niște reclame imense!

31 tabere internationale new york 120818

32 tabere internationale new york 120818

Fiindcă plimbarea de azi a fost una așa de frumoasă, elevii au răspuns pozitiv și cu entuziasm la propunerea de a încerca cina la unul dintre cele mai recente lanțuri de restaurante din New York – Five Guys. Burgerii delicioși au fost foarte apreciați și suficienți, iar prețul foarte rezonabil pentru centrul Manhattanului. 10 minute a durat să ajungem înapoi la Grand Central Station de unde am luat trenul până la Tarrytown, de această dată un tren rapid care a făcut numai 40 de minute :).

33 tabere internationale new york 120818

A fost o zi lungă însă foarte frumoasă, în care de nenumărate ori am auzit elevii din tabăra noastră fiind extrem de încântați de orașul pe care îl descoperim împreună, de diversitatea culturală, de stilurile clădirilor, de forfota și ”pulsul” metropolei. Unii dintre elevi discutau între ei despre cât de mult le-ar plăcea să locuiască aici, și încă nici nu au descoperit așa mult din oraș. Iată o hartă a traseului nostru de azi: hartă tabără ziua 2

Eram așadar cu toții obosiți după ziua de astăzi așa încât ne-am retras în camere nu înainte de a ne asigura că știm cu toții programul de mâine!

Iată mai multe imagini din tabăra de la New York – Ziua 2: Album Facebook Tabără New York

Link YouTube pentru această zi din tabără: YouTube Tabără New York 2018 – ziua 2