Mara Reynoso este o profesoară care trăiește și lucrează în Mexic. De-a lungul carierei sale, a plecat în mai multe călătorii de grup în străinătate alături de cursanții săi. Aici, ea explică modul în care studiul englezei în străinătate le-a oferit elevilor șansa să învețe și să aibă încredere în ei.
Spune-ne unde ai călătorit alături de elevii tăi
În trei ocazii separate, am călătorit în campusul EF Tarrytown din New York cu elevi de liceu. Aceste călătorii au avut loc în vacanța de primăvară. Scopul inițial al fiecărei excursii a fost de a participa la două programe EF: IQUF, în care echipe de elevi din școlile mexicane concurează între ei în diferite evenimente, și Proiectul ACE, care permite elevilor să concureze individual unul împotriva celuilalt. Desigur, pe lângă aspectul academic al programelor, profesorii și studenții au putut vizita puncte de interes din jurul orașului Tarrytown, Manhattan, Boston și Philadelphia.
Ce îngrijorări aveau elevii tăi înainte de a călători?
Pentru că era prima dată când călătoreau singuri, mulți elevi erau atât emoționați, cât și entuziasmați. Nu erau siguri la ce să se aștepte și știau că nu vor putea apela la familie în caz de necesitate. Cred că cele mai mari preocupări ale lor erau întrebări de genul „Dacă mă pierd? Dacă nu mă descurc singur cu ceva?”.
Cum au dispărut aceste preocupări în timpul călătoriei?
De îndată ce familiile și-au luat rămas bun și ne îndreptam spre aeroport, elevii au fost foarte entuziasmați de călătorie, fără nicio anxietate. Când am ajuns în campus și au văzut cum sunt căminele și cum eu eram acolo pentru a facilita lucrurile, s-au relaxat și au început să se bucure cu adevărat de experiență.
Ce schimbări ai observat la cursanții tăi, atât în clasă, cât și în afara acesteia, în timp ce erați în străinătate?
Ei au devenit mai obișnuiți cu noul mediu, mai în largul lor într-un mediu nou și, mai ales, mai independenți. Au învățat să fie stăpâni pe ei înșiși și să aibă grijă de ceilalți atunci când este necesar.
Poți să ne descrii un moment “ah-ha!” la care ai luat parte?
Cred că cel mai amuzant moment a fost când vorbeam cu o elevă și mama ei în ziua în care ne-am întors acasă. Eleva mea era foarte încântată pentru că a putut să folosească o mașină de spălat fără să ceară ajutorul nimănui. Îi spunea mamei ei totul despre spălătorie și despre cum își dăduse singură seama cum funcționează totul și își ajutase prietenii cu rufele lor. Era atât de mândră. Până când mama ei (zâmbind larg) a spus „Perfect! Acum poți să mă ajuți cu rufele acasă!” Fața elevei mele s-a schimbat imediat de la mândrie la tristețe.
Ce au experimentat elevii tăi în străinătate, care altfel ar fi fost imposibil?
Elevii mei provin din medii foarte protejate, unde familiile sunt foarte apropiate și copiii rămân copii în multe aspecte. Așadar, a fi „singuri” și a fi responsabili de ei înșiși în străinătate a fost o experiență care le-a deschis ochii. La început, nu mai știau cine sunt și s-au simțit nesiguri în privința propriilor forțe. În timpul scurt petrecut aici, a fost minunat să-i vedem dezvoltându-se, descoperind cine sunt și de ce erau capabili.
Ce impact a avut această călătorie asupra clasei tale acum că sunteți acasă?
Văd că au devenit prieteni. Îi văd petrecând timp împreună la școală și adunându-se la prânz sau la un film. Sunt mai încrezători în abilitățile lor de vorbire în limba engleză, desigur, dar cred că cea mai mare realizare a călătoriei lor a fost „călătoria în ei înșiși” pe care au început-o.
Ce te-a surprins în legătură cu experiența ta de călătorie în grup?
M-am gândit că ar putea fi probleme de disciplină sau că unii elevi se vor purta neadecvat. Din fericire, toată lumea a înțeles lucrurile destul de repede și a fost foarte cooperantă chiar de la începutul călătoriei.
Ce ai învățat despre tine ca profesor?
Am învățat că am mai multă răbdare decât credeam și că sunt rezistentă. Mi-am petrecut o săptămână întreagă în cârje în prima mea călătorie după ce m-am luxat glezna – și cu toate acestea, am făcut turul Manhattanului. Am mai învățat că singurul lucru care i-a adus pe toți copiii împreună a fost dragostea pentru aventură. Prieteniile formate în timpul acestor călătorii și pe care le-am format împreună ca profesori, sunt încă strânse și vii. A fost o aventură pentru toată lumea. Am împărtășit teama de necunoscut, entuziasmul de a ajunge acolo, descoperirea de noi locuri, mirosuri, arome și oameni, și am avut cu toții de câștigat din asta. Aș merge din nou într-o clipă.
Acest articol este o traducere și adaptare a How my students benefited from studying a language abroad.