Jun 16
Jun 17
Jun 18
Jun 19
Jun 20
Jun 21
Jun 22
Jun 23
Jun 24
Jun 25
Jun 26
Jun 27
Jun 28
Jun 29
Ziua 5 – Cursuri, zombie și discotecă pe gheață
La ora 8 deja, cei mai mulți dintre elevii acestei tabere de limba engleză erau în cantină pentru a se bucura de micul dejun. Omletă, bacon, falafel, dulceață pe pâine prăjită cu unt, cereale cu lapte și iaurt, suc de portocale, ceai ori cafea – suficient pentru a ne începe ziua în forță.
Cei care nu au avut ieri seminarul academic s-au reunit în sala mare a școlii pentru a încerca și ei să scape de apocalipsa zombie. Astăzi însă, spre deosebire de ieri, aproape toți angajații școlii și-au intrat în rol iar exercițiul s-a întins pe toată durata lecțiilor, cursurile luând tematica dictată de Stuart dimineața.
În grupuri mici sau împreună cu colegii de la cursuri, elevii au avut de îndeplinit diverse exerciții pentru a scăpa școala de sub asediul zombiilor. A fost foarte distractiv iar elevilor din tabără le-a plăcut foarte mult această abordare de învățare prin joc, mulți descriind ziua de azi ca fiind într-un joc de tipul ”escape room” unde trebuiau să adune indicii pentru a rezolva cerințe.
Am cerut opinia unora dintre elevi și astăzi, iar Darius ne-a spus că…
Orele se desfășoară foarte lejer, profesorii sunt foarte deschiși. Lecțiile sunt interactive, în special lecția de ziua de azi cu “zombie”, în care trebuia sa descifrăm un cod iar mai apoi să ajungem la o locație anume din care să luăm antidotul. Colegii sunt foarte interesanți datorită culturilor diferite pe care le are fiecare.
Și Alice ne-a oferit opinia ei legată de cursurile de azi. Iată ce a avut de spus:
Orele de curs la EF reprezintă o experientă în sine. Nu ai cum să te plictisești deoarece nu poți să știi la ce te poți aștepta în secunda următoare. Spre exemplu, astăzi am fost surprinși de un atac zombie în timpul unei lecții de gramatică. În cameră erau tot felul de indicii pe care noi a trebuit să le găsim pentru ajunge într-un loc sigur, la recepție. “Guys you might not make it. I’m glad that I got to know you though”. Profesorii și angajații sunt oameni cu simțul umorului, este lucrul pe care îl apreciez foarte mult la ei. Cursurile sunt oarecum neobișnuite (în sensul bun al cuvântului) deoarece nu ajungi să îți perfecționezi doar engleza ci și alte abilități la care nu te-ai fi gândit cum ar fi puterea de decizie (jocul de kahoot!), atenția etc. Asta nu înveți de la profesori ci de la colegi, de la care preiei idei noi, idei provenite din diferite părți ale lumii. În același timp ai parte de multă distracție alături de ei. Astăzi am cunoscut o nouă colegă, din Finlanda și am ascultat împreună câteva melodii ale unor trupe rock finlandeze care ne plac amândurora. Am colegi din toate părțile lumii: Columbia, China, Japonia, Coreea de Sud, Kazahstan, Tunisia, Franța… Diversitatea culturală este cu sigurantă un mare plus!
Dupa masa de prânz unii dintre elevi au făcut o scurtă plimbare în centru, în timp ce alții au ales să rămână în campus până la ora 14 când s-au întors la cursuri și la dezlegat indicii…
Acum câteva zile vă spuneam că urmează să vă prezint campusul. Primele persoane pe care le întâlnim la intrare sunt angajații mereu zâmbitori de la recepție, iar aici în tura de seara li se alătură paznicii campusului. De la ora 22 nu mai pot intra în campus elevi care nu locuiesc aici și toți elevii care stau la familii gazdă sunt rugați să se îndrepte spre casă. De duminică până joi elevii minori trebuie să fie în campus până la ora 23, iar vineri și sâmbătă până la ora 24. La intrare după ora 22, toți elevii trebuie să își prezinte cardul de student și să menționeze camera unde locuiesc, pentru a fi verificați
De la recepție, ne putem îndrepta spre amfiteatru, spre sălile de curs, spre cantină sau spre birouri: cel de activități, cel academic și cel al directoarei. Amfiteatrul este sala unde se țin cursurile comune cu câte o sută de elevi, unde a avut loc înregistrarea elevilor în prima zi de școală și unde au loc o parte dintre activități (cum ar fi salsa sau karaoke).
Sălile de curs sunt pentru aproximativ 15 elevi, unele dintre ele având mese și scaune, altele canapele – pentru a facilita socializarea, iar altele sunt de calculatoare – locul unde elevii pot exersa în platforma MyEF, la care au primit acces atunci când s-a făcut înscrierea. La toate birourile este o cultură a ușilor deschise – elevii pot discuta oricând cu angajații despre problemele lor (adăugarea de ore suplimentare, mutarea grupei de studiu, verificarea prezenței, aspecte legate de cameră, dor de casă, etc.).
Cantina este locul de unde elevii își iau micul dejun și cina. Pe durata prânzului, pot opta pentru mâncarea din cantină sau de la unul dintre cele două locuri din curtea școlii: căsuța de hamburger (care este foarte populară între elevi) sau cafeneaua din campus ce servește salate proaspete ori sandvișuri proaspete.
Sunt zece clădiri de dormitoare, două curți interioare cu bănci, mese, umbrele și șezlonguri. În permanență mobilierul din camere este modernizat, chiar și acum am observat mobilier nou fiind montat în camere. Școala are un mix de camere duble și triple, cu doar 2 camere single și 2 camere cvadruple. Pe lângă clădirile din campus, școala oferă posibilitatea de cazare în clădirile din apropiere – la aproximativ 5 minute de mers pe jos, iar aceste variante sunt de obicei oferite elevilor care se înscriu foarte târziu la cursuri.
Școala din Oxford fiind singura școală EF din Anglia care are campus propriu și de sine stătător, este cea mai căutată de elevi pe perioada verii, când majoritatea elevilor sunt elevi de liceu, de 16 și 17 ani. De altfel, vârsta minimă pentru participare la școala EF Oxford este de 16 ani împliniți la data începerii cursurilor.
Tot zone de socializare sunt lounge-ul (cu masa pentru fussball), unde de obicei seara se adună cei mai mulți elevi, fiind deschis până la ora 2. Tot de aici elevii își pot cumpăra înghețată și cafea. Există și două mese de ping-pong lângă sala de fitness și biroul de cazare. Trei calculatoare sunt la dispoziția elevilor în lounge, precum și foarte multe jocuri de societate.
La cină ne-am bucurat de o lasagna delicioasă cu o salată de țelină și dovlecei sote, iar pentru ca aveam din nou energie am ieșit la o activitate mai deosebită – discoteca la patinoar! Aproape toți elevii au participat, însă David și Andreea fiindcă nu au putut rămâne să se uite la noi fără să plătească biletul de intrare au ales să se întoarcă în campus. Le mulțumim frumos pentru că ne-au condus ?
Patinoarul din Oxford a fost deschis în 1984 iar arhitectura sa este inspirată din domeniul nautic, motiv pentru care și-a primit porecla de Cutty Sark. Are o suprafață vitrată foarte mare, ce permite luminii naturale să pătrundă înăuntru, însă fiind o seară disco, ferestrele au fost acoperite și la scurt timp după ce am intrat echipați pe gheață, luminile s-au stins iar reflectoarele colorate au început să lumineze gheața.
Am avut și un DJ care ne-a ales muzica iar elevii s-au descurcat de minune! Chiar și Loredana care mi-a spus că nu s-a mai dat niciodată pe gheață a făcut imediat legătura dintre acest sport și rolele cu care știa să meargă și s-a descurcat excelent – piruete, mers cu spatele – totul i-a fost la îndemână. Cei care nu s-au priceput așa de bine au primit lecții gratuite și ponturi de la localnici și per total ne-am distrat copios două ore!
Drumul înapoi a durat puțin mai mult fiindcă am ocolit castelul din Oxford pentru a-l vedea pe timp de noapte. Este o clădire spectaculoasă despre care sper să apucăm să mai povestim până la finalul taberei!
Nu ratați jurnalul de mâine!
Mai multe imagini din tabăra de la Oxford aici: Album Facebook Tabără Oxford
Link YouTube pentru această zi din tabără: YouTube Tabără Oxford 2019 – ziua 5