Tabere în Străinătate Oxford – Ziua 4

Jun 16
Jun 17
Jun 18
Jun 19
Jun 20
Jun 21
Jun 22
Jun 23
Jun 24
Jun 25
Jun 26
Jun 27
Jun 28
Jun 29

Ziua 4 – Magdalen College și Punting

Ziua de miercuri a început mai greu puțin, dar asta nu înseamnă că nu a fost una frumoasă! O parte din elevi au asistat la seminarul academic, apoi am avut o sesiune de feedback, iar în continuare ne-am distrat în Oxford.

La ora 10:20 peste 100 de elevi din campus au umplut sala dedicată seminariilor săptămânale. Stuart, unul dintre profesorii școlii, echipat cu multă energie ne-a condus printr-o aventură interesantă despre apocalipsa zombi – o poveste gândită de el, la care elevii trebuiau să participe în mod activ.

1 tabara in anglia 190619

Așadar cu toții ne-am instalat aplicația Kahoot, o aplicație ce permite unei săli întregi să răspundă la diverse întrebări folosindu-și telefoanele mobile. Răspunsurile ajung prin intermediul internetului la cel care ține prezentarea, fiind gata centralizate. Desigur, aventura a pornit din campus și ne-a dus prin Oxford, în încercarea de a scăpa de zombi ce atacau pe toată lumea.

3 tabara in anglia 190619

Elevii au trebuit să răspundă la 10 întrebări, ce erau de fapt opțiuni pentru cum și-ar dori să continue aventura. Pentru a deveni și mai interesant, la fiecare dintre aceste întrebări, câte doi elevi din public trebuiau să vină în fața tuturor și să argumenteze varianta lor, existând așadar doar două variante de răspuns. Cei curajoși și-au și exersat astfel aptitudinile de public speaking. În funcție de rezultatul votului, elevii ce au argumentat primeau fie o “pedeapsă”, fie bomboane. Pedeapsa era un exercițiu de vocabular sau un exercițiu fizic.

2 tabara in anglia 190619

După ce au găsit arme și refugiu pentru noapte, după ce și-au abandonat în mod greșit profesorii pentru a scăpa mai repede de zombi, după ce au găsit mâncare și au refuzat să salveze un mecanic, participanții au ajuns la capătul călătoriei virtuale și s-au salvat! A fost distractiv și totodată educațional – elevii au exersat ascultarea activă, public speaking-ul și exercițiile de citire, totodată discutând în permanență cu colegii de lângă ei, în limba engleză desigur, despre opțiunile pe care le aveau la dispoziție.

3 tabara in anglia 190619

Același Stuart a ieșit mai apoi în curtea campusului unde a participat la o strângere de fonduri pentru o fundație locală. Contra sumei de o liră, elevii puteau să arunce către Stuart cu un burete plin cu apă – amuzant – însă nu și pentru Stuart – după cum se poate observa, cei mai mulți dintre elevi sunt îmbrăcați destul de gros fiindcă vremea nu e tocmai călduroasă.

4 tabara in anglia 190619

După masa de prânz unde cea mai apreciată opțiune a fost tradiționalul Fish n’ Chips, ne-am reunit pentru o scurta sesiune de feedback. Periodic, elevii trebuie să își exprime părerea cu privire la cursuri, cazare, activități și serviciile oferite de școală, așa încât impresiile lor să poată fi incluse în strategia de dezvoltare a școlii.

5 tabara in anglia 190619

Am început vizitele și activitățile de azi cu Magdalen College, care se pronunță Molden și care ocupă cel mai mult spațiu fizic dintre colegiile din Oxford. Magdalen College a fost fondat în anul 1458 și este unul dintre cele mai proeminente colegii ale Universității. Aici studiează aproximativ 500 de studenți atât la programele de licență, cât și la studiile post-universitare.

6 tabara in anglia 190619

7 tabara in anglia 190619

Magdalen College are și un parc cu căprioare foarte generos unde își au casa inclusiv căprioare albe și negre, acestea fiind destul de rar întâlnite în sălbăticie. Printre absolvenții de marcă ai acestui colegiu se numară Andrew Lloyd Webber, faimosul compositor de muzică pentru Broadway și West End. Tot aici a studiat și Oscar Wilde, despre care știm că își împodobea camera cu pene de fazan, porțelanuri albastre și floarea soarelui ?.

 

8 tabara in anglia 190619

9 tabara in anglia 190619

Mai puțin cunoscut este faptul că studenții de aici au avut un rol foarte important în înlăturarea regelui James II la finalul secolului 17, când regele a cerut exmatricularea elevilor pentru faptul că aceștia au contestat o decizie administrativă dată de Majestatea Sa. La câteva săptămâni după, acesta a fost înlăturat de la putere. Aș spune că era așadar un colegiu foarte influent!

10 tabara in anglia 190619

11 tabara in anglia 190619

13 tabara in anglia 190619

Vizita la colegiu s-a încheiat dupa aproximativ o oră iar apoi tot grupul, inclusiv Vali ce li s-a alăturat, și-a dorit să încerce punting, așa încât am închiriat trei bărci și ne-am împărțit pentru a experimenta această activitate tradițională foarte apreciată în Oxford. Aproape o oră ne-am plimbat cu bărcile pe brațul liniștitului râu Cherwell – acesta se varsă în Tamisa nu departe de locul unde am închiriat bărcile.

15 tabara in anglia 190619

Nu a fost ușor, dar este una dintre activitățile specifice orașului, așa cum e și pentru Cambridge. Da, și acolo le voi propune elevilor să mergem la punting, însă cu vâslaș! După o oră, toate cele trei bărci s-au întors, însă unul dintre elevii grupului de tabără era puțin mai ud decât la plecare ?. Per total a fost o experiență frumoasă și ne-am distrat copios.

16 tabara in anglia 190619

17 tabara in anglia 190619

După punting, aproape toți elevii au ales să rămână în centru pentru o sesiune de cumpărături sau pentru a lua o cină ușoară în oraș. Noi, ceilalți, ne-am întors la școală fiindcă în cantină se servea supă cremă de mazăre cu mentă, coaste de porc cu sos bbq, pui cu pesto sau clătite vegetariene – iar la desert, prăjitură cu banane!

18 tabara in anglia 190619

Seara cei mai mulți dintre elevi au folosit-o pentru a se odihni. Sperăm ca vremea se va îndrepta mâine așa încât să putem petrece și mai mult timp afară! Mai avem multe de văzut în oraș!

12 tabara in anglia 190619

Mai multe imagini din a treia zi de tabără puteți vedea aici: Album Facebook Tabără Oxford

Link YouTube pentru această zi din tabără: YouTube Tabără Oxford 2019 – ziua 4