
Aug 03

Aug 04

Aug 05

Aug 06

Aug 07

Jul 29

Aug 08

Aug 09

Aug 10

Jul 30

Jul 31

Aug 01

Aug 02

Aug 03
Ziua 2 – Campusul și împrejurimile EF San Diego
După o noapte odihnitoare, la ora 9, ne-am întâlnit cu toții pentru înregistrare, după care, fiecare elev a fost testat pentru a-și reconfirma nivelul. Ziua a continuat cu tururile școlii și a cartierului iar după amiaza, cu o activitate de grup.
La sesiunea de înregistrare, elevilor le-au fost evaluate și abilitățile lingvistice printr-o serie de întrebări sub forma unei conversații informale. Desigur, aceasta este doar o mică parte din evaluarea lor completă pentru plasarea într-una din grupele de studiu de limba engleză. Cea mai importantă evaluare a fost testul de plasament pe care toți elevii l-au dat înainte de sosirea în campus.
A început apoi un tur de campus pentru elevi – rând pe rând am descoperit facilitățile din clădire, ghidați fiind de către unul dintre angajați. Ghidul nostru a fost Cristoph care timp de o oră ne-a plimbat prin campus pentru a ne prezenta fiecare părticică a clădirii. La parter, sunt săli de clasă, birourile administrative, biroul de activități, poșta din campus (unde elevii pot să primească scrisori ori colete), camera unde se schimbă așternuturi în fiecare săptămână, cantina și, desigur, piscina și terenurile de sport.
Nivelul doi este împărțit între săli de clasă și dormitoare. Aici sunt cazați și cei mai mulți dintre elevii din această tabără de grup. La etajul 3 sunt alte spații utile precum cinematograful (sala de proiecții cu bean bags, canapele și un ecran imens), sala de jocuri cu două console, bucătăria comună, fussball, biliard și ping-pong, sala de forță deschisă non-stop și studioul de yoga.
Etajele 4 până la 10 sunt strict pentru dormitoare, pe fiecare etaj fiind desigur toalete și dușuri, spălătorie, cameră de așternuturi și un salon comun mare cu chicinetă, canapele și televizor unde elevii pot să socializeze în voie. Priveliștea de la ultimul etaj este foarte frumoasă, campusul fiind amplasat într-o zonă foarte bună a orașului, la scurtă distanță atât față de centru, cât și față de plaje.
La ora 11:30, cele două doamne director ne-au urat un călduros bun venit, după care ne-au explicat detaliat regulile campusului. Este vorba desigur despre directoarea academică ce a discutat despre cursuri, relația cu profesorii și cu biroul pe care îl conduce, prezența la ore și desigur cum trebuie acționat dacă unul dintre elevi își dorește sau consideră că trebuie să fie încadrat la alt nivel.
Prezentarea a avut loc în amfiteatrul școlii – un spațiu destul de încăpător pentru toată lumea. Am aflat așadar informații practice despre diferitele zone ale orașului, despre mijloacele de transport în comun, despre legi și siguranță. În campus există paznici 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, precum și peste 200 de camere de filmare, atât în clădire, cât și în zonele adiacente. Câțiva elevi au fost aleși aleator să se prezinte, iar mai apoi ni s-au explicat regulile legate de prezență și ce înseamnă întârzierea la cursuri.
A urmat un prânz delicios, preparat pe loc de bucătarii școlii, la ora 13:30. Imediat după masa de prânz a urmat turul de cartier și împrejurimi.
George, ghidul nostru timp de o oră, ne-a arătat împrejurimile campusului. George este directorul executiv al biroului de activități și un foarte bun cunoscător al facilităților din jurul campusului precum și a metodelor de petrecere a timpului liber. Am descoperit mai multe centre comerciale din apropiere de școală de unde elevii își pot procura cele necesare sau unde pot lua masa atunci când doresc. Tot acum am văzut și unde sunt stațiile de autobuz pe care le vom folosi în această tabără.
La ora 2:30, ne-am reîntors la școală unde ni s-au dat legitimațiile în forma lor finală. Legitimațiile de student funcționează atât pentru identificarea elevilor, cât și pentru accesul în clădire sau în camere. Tot cu aceste legitimații, elevii își validează prezența la mesele din campus – mic dejun, prânz și cină. Prânzul fiind inclus, cartelele cuprind această informație, așa încât elevii trebuie doar să-l prezinte în loc să plătească mesele.
O parte dintre copii, însoțiți de profesorii coordonatori au părăsit campusul, îndreptându-se înspre zona comercială a orașului. Cei care nu au dorit să vină au rămas să se odihnească, învinși pare-se de diferența de fus orar. Ne-am reunit pentru cină, pe care am luat-o pe terasa cantinei.
Până mâine, când vom scrie despre a 3-a zi, zi în care copiii vor începe cursurile, atașăm câteva poze și vă dorim o zi frumoasă, iar nouă… noapte bună! 🙂
Mai multe imagini din această zi de tabără aici: Album Facebook Tabără California II