Jul 14
Jul 15
Jul 16
Jul 17
Jul 18
Jul 19
Jul 20
Jul 21
Jul 22
Jul 23
Jul 24
Jul 25
Jul 26
Jul 27
Jul 28
Ziua 4 – Cursuri și Seaport Village
Astăzi a fost prima zi de cursuri, ocazie cu care elevii și-au cunoscut profesorii și noii colegi. Mai apoi, ne-am petrecut după-amiaza în Seaport Village, în centrul orașului, loc de care toți elevii s-au declarat foarte încântați. Seara a fost petrecută în campus, odihnindu-ne sau făcându-ne temele pentru mâine, ori participând la diverse jocuri cu colegii de aici.
După micul dejun, de la ora 8:15, toți elevii și-au găsit clasele pentru a începe lecțiile. Și-au cunoscut profesorii de la clasă și colegii, au primit manuale și au experimentat, unii pentru prima oară, modelul de predare EF. Pentru că trebuia să ne înscriem la mai multe activități opționale mâine, am avut ocazia de a ne întâlni personal cu fiecare elev imediat după cele două cursuri de azi. Vasta majoritate a elevilor sunt cel puțin la nivelul B2, unul dintre ei fiind chiar la C2 – cel mai înalt nivel de cunoștințe. Cu toții s-au declarat încântați de lecții, iar acolo unde au avut mici dubii legate de corectitudinea încadrării pe nivel, acestea au fost foarte repede rezolvate de către biroul academic, operând câteva modificări pe orarul elevilor sau cerând profesorilor lor să îi re-evalueze.
Unii dintre elevi au folosit sălile de calculatoare pentru a lucra la diverse proiecte. Diana și Xaria spre exemplu, au lucrat la propriile proiecte care prezintă România, în timp ce în grupa lui Mark și a Alexandrei s-a lucrat la proiecte pe teme financiare. Cei mai mulți dintre elevi totuși, au avut cursuri în clasă, lucrând pe teme de vocabular sau pe exerciții de comunicare.
Ruxi ne-a povestit despre cursul ei de azi: Astăzi la cursuri la prima oră am început cu un joc pentru a ne cunoaște, după aceea am continuat cu îmbogățirea vocabularului. A urmat un joculeț în care am exersat descrierea. În a doua oră am completat niște exerciții din carte și am urmărit un film despre evoluția cinematografică a desenelor animate.
Iulia ne-a transmis că: Am învățat despre prefixe și ne-a fost dată o listă de cuvinte noi să le știm pentru vocabular. Am avut exerciții în grupe de lucru care ne-au ajutat să ne cunoaștem între noi. Am făcut și 3 reading-uri pentru care am avut 30 de minute la dispoziție.
Sara a combinat exercițiile de vocabular cu sporturi specific americane: La prima oră am vorbit despre ce înseamnă să fii sănătos și despre problema obezității în America. La a doua oră am mers pe terenul de football și am făcut exerciții de vocabular, apoi am jucat football, iar la sfârșit am fost pe terenul de baschet, unde am aruncat la coș.
În timp ce elevii erau la cursuri, ca lideri de grup am participat la o ședință cu șefii de departamente, unde am revizuit programul pentru zilele următoare și am reluat împreună cu directorii diverselor departamente din școală, modul în care putem lucra împreună pentru a ne asigura că experiența elevilor este cea mai bună cu putință. Astfel, am discutat cu echipa de la școală și posibilele activități opționale pentru elevi așa încât imediat după cursuri ne-am întâlnit cu elevii din tabără pentru a verifica cine dorește să se înscrie la diversele activități.
Sigur, programul propus de școală acoperă foarte multe activități, atât ca parte a planului pregătit pentru grupul nostru, cât și în ceea ce privește activitățile de seară din campus, însă mulți dintre elevii din grup s-au înscris la lecțiile de surf, la excursia cu vaporul în care vor căuta balenele albastre care migrează pe lângă țărmul Californiei de Sud, dar și la meciul de baseball din ultima vineri unde ne-am înscris cu toții.
La masa de prânz, elevii au aflat, spre încântarea lor, că meniul din spatele bucătarilor cuprinde mult mai multe decât hamburger :). Astfel, la masa de prânz, elevii își pot alege din două variante de mese prestabilite, fiecare cu varianta ei vegetariană sau pot comanda de la Crave Grill – fie burger sau cheeseburger, fie sandwich cu pui la grătar, piept de pui la grill cu orez și legume gratinate sau quesadilla cu brânză ori cu brânză și pui.
Imediat după prânz, ne-am pus la drum spre centrul orașului unde am ajuns foarte ușor cu autobuzul și apoi cu metroul ușor (San Diego Trolley), un sistem de transport ce străbate întreg orașul. De îndată ce am coborât în centru, am fost impresionați de zgârie norii de aici, blocuri foarte noi și moderne construite din piatră și sticlă, ce se înălțau spre cer. În port, am văzut nu doar multe ambarcațiuni private, una mai frumoasă decât alta, dar și un portavion gigantic plin cu avione de luptă – muzeu, desigur, pe care din păcate nu am apucat să îl vizităm fiind deja aproape ora închiderii.
Ne-am continuat plimbarea pe faleza portului ce onorează militarii căzuți în lupte până la Seaport Village, un micuț complex de buticuri cu bunătățuri și suveniruri ori produse de manufactură, unde elevii au avut ceva mai mult de o oră de timp liber pentru a explora magazinele.
Au putut alege să își facă mici cumpărături sau să se relaxeze la înghețată ori să se distreze la magazinul de magie cu aparatele care ”citeau” viitorul contra modestei sume de 1 dolar.
Înapoi în campus am sosit în jurul orei 18:30, iar după cină elevii au rămas în campus unde școala le-a pregătit o proiecție de film cu popcorn gratis în sala de cinema. Unii dintre elevii noștri au stat să își facă temele, iar ceilalți și-au petrecut timpul în campus alegând între ping-pong, volei și baschet. Per total o seara mai liniștită ce ne-a permis să ne recuperăm puterile pentru zilele următoare!
Pe curând!
Mai multe imagini din ziua 4 a taberei aici: Album Facebook Tabără California
Link YouTube pentru această zi din tabără: YouTube Tabără California 2018 – ziua 4