Feb 06
Feb 07
Feb 08
Feb 09
Feb 10
Feb 11
Feb 12
Feb 13
Feb 14
Ziua 6 – Advertising și Roboți
Wow – ce zi interesantă! Am avut de învățat foarte multe astăzi în această tabără internațională, de la vocabular de publicitate și marketing, la cum să construim roboți! Vremea a fost mai capricioasă astăzi, dar tot am făcut o plimbare lungă prin Limassol!
Micul dejun a fost binevenit pentru elevi – parcă știau că astăzi vom avea o zi plină de activități academice și extrașcolare. Mai avem doar câteva zile în această tabără, dar activitățile continuă să fie captivante. Ca de obicei ne-am întâlnit după micul dejun pentru a pleca la școală unde Nikki și Jenny, profesoarele elevilor, ne așteptau. Ne apropiem de ziua absolvirii, motiv pentru care astăzi elevii au lucrat atât asupra vocabularului și tehnicilor de comunicare, cât și la proiectele de absolvire.
Pentru proiectul final elevii trebuie să construiască, să prezinte și să promoveze propriile mărci de cereale pentru micul dejun. Să nu credeți că e ușor – pe de o parte aceasta implică imaginație și lucru în echipă – o parte din elevi lucrează în echipe, iar alții lucrează individual. După ce au inventat un nume, un logo și un slogan, după ce au trecut pe cutii beneficiile și ingredientele, elevii taberei trebuie să-și susțină marca, să o promoveze, iar pentru asta au învățat o mulțime de fraze și cuvinte specifice vocabularului de promovare. După masa de prânz, elevii au lucrat la aceste proiecte.
Voi reveni asupra proiectului cu cereale după ce voi vedea mâine prezentările. Tot astăzi am văzut modul în care școala evaluează elevii. Este vorba despre o evaluare continuă a elevilor acestei tabere de limba engleză care ia în calcul activitatea de la ore, abilitățile de comunicare și folosire a vocabularului scris și oral, cât și rezultatele testelor date până acum. Totodată, sunt luate în calcul rezultatele din ultima zi, de la prezentare. Astăzi Andrei mi-a mărturisit că lecțiile sunt într-adevăr intensive și că uneori ar vrea să ia o pauză – am comunicat lucrul acesta școlii, iar pauza lor de astăzi a fost cu 5 minute mai lungă.
După succesul pachețelelor chinezești de ieri, Andreas ne-a pregătit din nou acest fel de mâncare la prânz, împreună cu chifeluțe și cartofi prăjiți, dar și un sos special dulce – acrișor. Așa cum am menționat mai devreme, după prânz elevii din această tabără s-au reapucat să își pună la punct cutiile de cereale, toate materialele fiind pregătite de Angela. Au lucrat intens aproape o oră și jumătate, iar când au încheiat era timpul pentru o plimbare – nu înainte ca Andreas să ne aducă o farfurie mare de clătite!
4
Da, astăzi am avut parte de un desert surpriză după amiază. Clătitele sunt clar favoritele elevilor, mai ales când sunt ca astăzi – umplute cu banane și Nutella!
Am pornit la pas spre centrul orașului pe faleză, pe lângă mare, iar în scurt timp ne-am oprit în fața unui mare magazin de unde elevii au putut să își cumpere câte ceva, chiar înainte de vizita de mâine de la mall. Nu au stat foarte mult la cumpărături, iar dupa 30 de minute am pornit înapoi. La ora 18 am ajuns la hotel, iar plimbarea de două ore s-a terminat la fix fiindcă se lăsase seara.
După cină a fost timpul pentru activitatea de seară! Astăzi am avut parte de Bricks 4 Kids și chiar dacă inițial ne așteptam la ceva mai simplu, organizatorii acestei tabere în străinătate au pregătit nivelul mai dificil al acestui program, și anume cel de robotică.
De fapt, Bricks 4 Kids este un program educațional construit în jurul unor jocuri Lego – dar ceea ce am făcut noi a fost foarte interesant. În partea de robotică elevii construiesc roboți, iar apoi îi programează folosind un laptop. Primul robot avea un senzor de luminozitate cu care distingea culorile și putea astfel spre exemplu să se miște pe lângă diferite forme de pe jos.
Cel de-al doilea robot construit, și cel mai dificil, care a durat aproape de două ori mai mult, respectiv puțin peste o oră, avea un senzor în față și se mișca singur pe șenile, detectând pereții sau obstacolele și întorcându-se pentru a le evita.
Pentru această activitate elevii au lucrat în echipe de doi sau trei. Cred că a fost o activitate îndrăgită de ei, judecând după zâmbete și entuziasm.
După ce am încheiat și această activitate elevii din tabăra de limba engleză s-au retras în camere pentru a-și finisa proiectele sau pentru a repeta piesele de karaoke – sau ambele :).
Pe curând!