Apr 09
Apr 22
Apr 23

Tabără în Străinătate Dubai – Ziua 8

Ziua 8 – O experiență autentică!

“Dragilor, v-a plăcut ziua de azi din tabără?” i-am întrebat când am ajuns înapoi la hotel… “Daaaa, mai vrem! Super mișto! Și eu mai doresc!” Cam astea au fost răspunsurile.. Ce am făcut azi? Am fost puțin în deșert fiindcă la noi, weekendul începe vinerea…

Zilele minunate nu încep neapărat dis-de-dimineață.. Sau mă rog, nu pentru toată lumea 😊. La plajă m-au însoțit doar Istvan, Greta și Melinda și am plecat numai la ora 9 fără un sfert. Restul elevilor din tabără au ales să rămână să doarmă. Unii dintre ei, chiar și după micul dejun. Alții până la masa de prânz. Știam că vor pierde somnul, dar așa e mereu în tabără. Câți dintre noi, cei mari putem spune că nu făceam la fel la vârsta lor, când mergeam în tabără?

293 tabere strainatate elevi 160421

Am stat la plajă până la ora 12, fiindcă astăzi adia puțin vântul, iar aerul era foarte plăcut chiar lângă apă, sau în apă – Istvan a stat în apă două ore în Golful Persic. Apa era chiar plăcută! Ne-am întors la hotel pentru prânzul tip bufet. Supă de legume, carne de vită, de pui plus multe garnituri, sucuri fructe și prăjituri! Perfect pentru energia de care vom avea nevoie.

292 tabere strainatate elevi 160421

La ora 3:15 ne-am întâlnit în recepția hotelului de unde am fost împărțiți în trei Toyota Land Cruiser, sau cum le spun șoferii, Desert Kings. După 45 de minute am ajuns la prima oprire, o pista de ATV-uri pe dunele de nisip. Elevii care au dorit au putut închiria ATV-uri și de regulă le-au ales pe cele pentru două persoane și au făcut cu schimbul.

254 tabere strainatate elevi 160421

256 tabere strainatate elevi 160421

Existau ATV-uri pentru copii mici, sau ATV-uri de capacitate redusă pentru cei mai mari. Distracția a fost în toi pentru 30 de minute pline! Atât noi cât și ceilalți elevi de la școală, căci ni s-au mai alăturat două mașini, s-au întrecut pe dune, și-au făcut fotografii foarte reușite și amintiri spectaculoase!

262 tabere strainatate elevi 160421

268 tabere strainatate elevi 160421

Înapoi în mașini, și după o oprire pentru a dezumfla cauciucurile, șoferii foarte pricepuți, ne-au plimbat pe dunele de nisip din deșert! Plimbat e puțin spus, fiindcă activitatea se numește Dune Bashing! Nu au sărit pe dune, dar nici departe nu am fost. Imaginați-vă un roller coaster, dar în loc de șine, sunt dunele de nisip și în loc de vagonașe, sunt mașini adevărate.

246 tabere strainatate elevi 160421

Aceste activități se pot face într-un singur loc din deșert, autoritățile considerând că în această parte a deșertului nu sunt deranjați fermierii și cei care locuiesc în părțile acestea. Da, există ferme de animale în deșert, în general cămile și capre.

De pe fiecare vârf de dună vedeam alte și alte grupuri de mașini care făceau același lucru. Pe fiecare coborâre se auzeau râsete în hohote și când ne-am oprit, nivelul de adrenalină era din nou foarte crescut. Am urcat pe o dună și ne-am dat pe rând cu placa de snowboard pe nisip.

212 tabere strainatate elevi 160421

229 tabere strainatate elevi 160421

234 tabere strainatate elevi 160421

După ce am încercat asta cu toții, cei ce au dorit au putut continua să exerseze, pe când ceilalți s-au bucurat de priveliștea de la apus și și-au făcut poze. Multe poze. Foarte multe poze 😊. Cu greu ne-am lăsat înduplecați să ne urcăm din nou în mașini, dar ne aștepta încă o parte frumoasă a serii.

1 tabara strainatate elevi 160421

185 tabere strainatate elevi 160421

191 tabere strainatate elevi 160421

Există în deșert niște tabere, cum le numesc șoferii. Le-aș spune poate niște oaze mai degrabă, sau popasuri. Unele dintre ele sunt rudimentare, altele, precum aceasta unde am fost noi, sunt clasificate VIP și oferă condiții similare unui restaurant în aer liber.

În general oricare dintre aceste popasuri oferă o masă și un fel de spectacol și fac parte din experiența unui safari în deșert. Unde am ajuns noi erau tot felul de alte experiențe, printre care tatuaje cu henna, șoimii tradiționali cu care puteam să ne facem poze, cămile cu care ne-am plimbat și alte mici ateliere de meșteșugărit pentru amintiri și suveniruri.

4 tabara strainatate elevi 160421

109 tabere strainatate elevi 160421

50 tabere strainatate elevi 160421

88 tabere strainatate elevi 160421

Zona de autoservire era doar cu mâncare tradițională. Grătar în stil tradițional unde, spre surprinderea noastră, am găsit mici 😊. Bine, făcuți doar din carne de oaie și semânând cu ai noștri numai prin formă și mod de gătire, dar elevii din tabără tot s-au bucurat. Lipiile erau făcute pe loc, într-un cupor de lut cu cărbuni, pește, o mulțime de feluri de mâncare vegetariană și desigur deserturi tradiționale.

33 tabere strainatate elevi 160421

37 tabere strainatate elevi 160421

Am mâncat pe săturate, am avut sucuri și apă incluse și am admirat două spectacole. Un dans tradițional și un dans cu torțe aprinse. Ne-am relaxat apoi, am povestit, am râs și ne-am bucurat de atmosfera excelentă și de aerul proaspăt de seară din deșert.

10 tabere strainatate elevi 160421

La întoarcere, cel puțin partea de tabără din mașina mea a tras un pui de somn. Am înțeles că în celelalte mașini au fost mici petreceri, elevii legându-și telefoanele la sistemul bluetooth al mașinii. A știut șoferul să se facă plăcut 😊. Cert este că ne-a obosit toată adrenalina de azi, iar mâine avem din nou o zi foarte interesantă!

Nu ratați nici jurnalul de mâine!

Puteți vedea pozele din a opta zi a taberei aici: Album Facebook Tabără Dubai 2021