Jurnal New York 2014 – Ziua 8

Aug 07
Aug 08
Aug 09

A day in the Park, an evening on top of the World!

Wow! Tocmai am încheiat încă o zi extraordinară a taberei internaționale de la New York. Sunt sigur că veți fi uimiți de câte am reușit să facem astăzi – am cunoscut cu adevărat magnificul New York și pe ai săi locuitori printr-o duminică petrecută în mijlocul lor, căci Central Park este într-adevăr, înainte de toate, grădina localnicilor. Dar să o luăm de la început…

Am început din nou ziua la ora 7 și jumătate, deoarece puțin după ora 9 am plecat împreună cu Pablo – șoferul de ieri – în excursie la New York. Astăzi Pablo a venit cu un autobuz mai mare, însă tot galben. Elevii s-au bucurat de câte o banchetă întreagă fiecare. Pe drum ne-am oprit la supermarket pentru a ne aproviziona în vederea zilei ce urma. Cu patiserie proaspătă și sandwich-uri la noi am ajuns la Central Park în jurul orei 11.

tabara internationala new york

Autobuzul ne-a lăsat la Museum of Natural History de unde am intrat în parc. Încă de la început am fost uimiți de dimensiunile parcului. Elevii din București încercau să-l compare cu marile parcuri din capitala noastră însă la foarte scurt timp și-au dat seamă că nu există termen de comparație. În primul rând, este de trei ori mai mare decât parcul Herăstrău. De admirat este dimensiunea parcului, având în vedere că e înghesuit între clădiri. Suprafața Central Park este de de 3.41 km2.

Pe aleile șerpuite și prin pădurile parcului, ferindu-ne de bicicliști și new-york-ezi aflați la jogging, am ajuns pentru prima dată la Shakespeare Garden, o frumoasă grădină de flori aflată în apropierea unui teatru din parc. Apoi, pe lângă Turtle Pond – un mic lac plin de broaște țestoase, am urcat la Belvedere Castle. Acest castel a fost inițial construit pentru a păzi zona dimprejurul său, însă acum este găzduită aici stația meteorologică din parc.

Având vreme bună (chiar dacă dimineață când am plecat din campus ploua), ne-am continuat excursia pe aleile întortocheate ale parcului, traversând un superb pod peste lacul principal al Central Park, lac pe care lumea se plimba cu barca. Am ajuns la Natural History Museum hotărâți să-l vizităm, însă ne-am dat seamă că ar dura minim o oră să stăm la coadă. Am făcut câteva poze cu intrarea în muzeu după care ne-am întors la explorarea parcului.

tabara de vara america

Ocolind lacul cel mare, am găsit un loc propice pe niște stânci pentru a ne lua masa de prânz. Spun stânci, însă în realitate erau niște bucăți de rocă răspândite prin întreg parcul.

tabara engleza new york

După masa de prânz am explorat partea de sud a parcului până când am ajuns în apropierea unui alt lac, de această dată unul unde se putea pescui. Priveliști superbe ne-au încântat privirile. În continuare, am urcat din nou spre centrul parcului pe lângă statuia lui Balto, apoi spre statuia lui Alice în Țara Minunilor, amplasată pe marginea unui alt lac, unde lumea se întrecea cu bărcuțe teleghidate. Am ocolit The Lake și am coborât înapoi de unde am plecat pentru a ne odihni și relaxa privind un meci de soft-ball în parc.

Înainte să ieșim din parc ne-am dat seama de faptul că aceasta este grădina localnicilor, unde își petrec weekend-ul. Chiar și băncile sunt dedicate, multe dintre ele, localnicilor pasionați de parc. Cei ce aleargă, cei ce se dau cu bicicletele, cu bărcuțele sau oamenii care joacă softball ori baschet în parc sunt localnici. Turiștii sunt cei ce stau pe margine timizi și fac poze.

Itinerariul nostru prin parc poate fi văzut pe Harta 1 și Harta 2 (mai jos).

Când am iești din parc, în dreptul lui 7th Avenue, ne-am dat seama că mai avem 25 de străzi de mers până la Empire State Buiding, așa că am ales itinerariul pe Broadway. Am ales foarte bine și în câteva minute am ajuns din nou în Times Square, de această dată prin partea de nord a pieței, văzând astfel cu totul și cu totul alte priveliști. Am fost vădit uimiți de luminile din Times Square, iar pozele au curs cu sutele.

Ajunși la Empire State Building am urcat repede cu liftul în speranța că vom prinde apusul de soare peste oraș – din păcate era înnorat – însă WOW! ce priveliște incredibilă am putut adimra de sus!

tabara new york 9

Am ajuns pe puntea de observație de la etajul 86 al clădirii ce măsoară 381 metri + antenă, în total 443 de metri așezați pe 103 nivele. La etajul 86 era foarte multă lume, toți foarte înghesuiți și grăbiți să facă poze. Așadar am reușit doar puține poze cu toți copiii ce erau răspândiți pe cele patru laturi ale clădirii. Ei în schimb au făcut foarte multe poze, așa cum mi-au recunscut uletrior.

Voi lăsa imaginile de pe acoperișul New York-ului să vorbească de la sine. Noi, întreg grupul încă suntem marcați (într-un sens bun desigur) de oraș și de cele petrecute astăzi!

Am ajuns în campus după ora 23, tot cu Pablo. De această dată, aproape toată lumea a dormit în autocar – și este de înțeles având în vedere cei foarte mulți kilometri măsurați de hărțile noastre!

tabara in campus america

Mâine vom reveni la programul normal de studiu! Reveniți așadar pentru programul acestei săptămâni.