Tabără Internațională New York – Ziua 13

Aug 26
Aug 27
Aug 28

Ziua 13 – Shopping – partea a doua

Este vineri, iar azi școala se pregătește pentru schimbul de elevi. Mâine sunt cele mai multe plecări din campus, iar de luni ne vom întâlni la cursuri și prin spațiile comune cu noi colegi. Așteptăm asta cu nerăbdare și tot cu nerăbdare așteptăm excursia din weekend!

Ziua de vineri ne-am petrecut-o în campus până la ora 15. Am avut timp berechet pentru lecții, micul dejun și prânzul cu pizza servit de cantină, ne-am odihnit și ne-am organizat pentru excursia de weekend. La ora 15 când m-am întâlnit cu elevii pentru excursia programată, mai mulți dintre ei mi-au mărturisit că au dormit de după-amiază. E de înțeles, mai ales după ziua foarte plină și foarte lungă de ieri.

1 tabara engleza new york 200821

2 tabara engleza new york 200821

Autobuzul alb era pregătit să ne ia din fața clădirii Spellman, iar noi eram înarmați cu nerăbdare și carduri pentru sesiunea de cumpărături de astăzi. Destinația – Woodbury Commons Premium Outlet Mall. Traficul a fost greu spre mall astfel încât ne-a luat aproape o oră și 30 de minute, timp folosit pentru somn pe fundal sonor, autobuzul pregătit de către școală fiind numai pentru grupul nostru.

3 tabara engleza new york 200821

4 tabara engleza new york 200821

Woodbury Commons este un outlet mall care cuprinde puțin peste 250 de magazine de tip premium. Printre mărcile găsite aici se pot enumera: Tory Burch, Nike, Celine, Bottega Veneta, Polo Ralph Lauren, Michael Kors, Burberry, Coach, The North Face, Columbia, Tommy Hilfiger și multe altele mai mult sau mai puțin cunoscute în Europa. Reducerile sunt între 40 și 65% zilnic, în unele cazuri existând reduceri de 80%.

5 tabara engleza new york 200821

6 tabara engleza new york 200821

Suprafața ocupată este de aproximativ 72,000 mp, fiecare magazin fiind amplasat în câte o căsuță, mai mică sau mai mare. Potecile din mall constituie un labirint printre magazine așa încât din loc în loc există hărți interactive care arată clienților cum să ajungă mai ușor de la un magazin la altul. Există desigur și multe locuri de unde se poate lua masa în Market Hall, dar și băncuțe ori locuri umbrite pentru odihnă. Zonele de cumpărături sunt codate pe culori și nume în așa fel încât vizitatorii să se poată organiza mai bine și să se poată orienta.

7 tabara engleza new york 200821

8 tabara engleza new york 200821

Locul este o adevărată atracție pentru turiștii interesați de cumpărături fiind la aproximativ o oră și 20 de minute de New York. Din centrul orașului există autobuze speciale care aduc aici potențialii clienți. Woodbury Commons este totodată sursa principală de venit pentru zona administrativă în care e amplasat, generând sume foarte mari la bugetul local prin colectarea taxelor de vânzare.

Totuși, în pofida sumelor mari pe care le adună la bugetul local, mallul nu aduce numai bucurii localnicilor. Cu ocazia zilelor tradiționale de cumpărături, întreaga zonă se blochează complet, traficul devenind o lungă coloană de mașini care vin din toate direcțiile pentru a prinde reducerile de aici. Într-una dintre ocazii, în urmă cu câțiva ani coada de mașini s-a întins pe 24 de kilometri înspre New York. Nu știu dacă ziua de cumpărături a fost una de succes pentru ei, așa cum a fost pentru noi :).

9 tabara engleza new york 200821

10 tabara engleza new york 200821

Aproape de ora 20, am început să găsesc copiii la zona de mese, fiecare luându-și câte ceva de mâncare pentru cină. Printre zecile de pungi de cumpărături, sau chiar geamantane cu cumpărături, am reușit să facem și câteva poze cu grupul de elevi din tabără. Fiecare dintre ei și-a găsit câte ceva, de la tricouri la încălțări, piese de bijuterie, poșete și pantaloni. Am înțeles de la ei că a fost o ieșire de succes și bănuiesc ca acum sunt mai aproape de finalul listei lor de cumpărături.

V-am vorbit mai devreme despre traficul de pe autostradă, ei bine la retur am parcurs aceeasi distanță în 30 de minute, autobuzul ajungând la campus foarte repede așa încât până la ora 21 eram înapoi la școală. Elevii și-au organizat seara pe terasa din fața clădirii de reședință, jucând cărți cu colegi internaționali, plimbându-se prin campus sau comandându-și mâncare – cei care nu au reușit să ia masa la mall.

11 tabara engleza new york 200821

12 tabara engleza new york 200821

Astăzi a fost rândul Ioanei B. să ne povestească ziua ei și impresiile din tabără. Iată ce a avut de spus:

Ziua a inceput cu mersul la ore. Am vorbit si am invatat lucruri noi. Am fost putin obositi deoarece cu o seara inainte a sunat alarma din scoala si am evacuat cladirea. Din fericire nimeni nu a fost ranit. Dupa aceea am fost sa cumparam si sa vizitam Woodbury Outlet. Toti s-au distrat cumparand din tot felul de magazine. Am iesit toti din magazine cu cel putin o punga in mana. Am facut cateva poze impreuna si am incheiat ziua comandand ceva de mancare.

Mâine ne începem excursia la Boston, așa că ne încheiem seara făcând bagaje 🙂

Toate imaginile din a 13-a zi de tabără sunt aici: Album Facebook Tabără New York