Jurnal Tabără Oxford – Ziua 7

Jul 03
Jul 04
Jul 05

Ziua 7 – Stonehenge şi Bath

Sâmbătă ne-am reunit la ora 10 pentru mic dejun – în weekend cantina fiind deschisă pentru mic dejun până la ora 11, iar la ora 11 plecam în excursia spre Bath şi Stonehenge. Pe durata călătoriei mulți elevi au dormit sau au ascultat muzică, însa Marc a citit, el fiind foarte încântat de cărțile pe care le găsește în Anglia, achiziționând deja trei.

KJKJn

Când am ajuns în Bath am remarcat în parcare foarte multe autocare, ceea ce a fost un indicativ bun pentru numărul mare de turiști pe care i-am văzut în oraș. În şarmantul oraş Bath am avut la dispoziție doar 90 de minute pentru plimbare, astfel că nu am putut vizita renumitele Băi Romane, coada pentru intrare fiind foarte lungă.

Cu toate acestea, ne-am plimbat pe străduțe pentru a descoperi cât mai mult din oraş, iar cei fascinați de Jane Austen au putut vizita şi casa memorială.

tabara in strainatate pentru elevi

Bath este un oraş din sud-vestul Angliei, renumit pentru izvoarele termale ce au adus aici Romanii care au intemeiat orașul. Bath mai este faimos pentru arhitectura georgiană din secolul al XVIII lea şi totodată pentru universitatea care ii poartă numele: University of Bath – un centru academic vestit.

Înainte de a ne reuni la punctul de întâlnire din fața Bath Abbey, am întâlnit un alai de nuntă: am admirat ținutele mirilor, ale domnișoarelor și cavalerior de onoare, și ale invitațiilor, completate de pălării sofisticate la doamne și jobene la domni.

11 tabere in strainatate

10 tabere internationale

Pe drum spre Stonehenge ne-am impacientat văzând norii care se adună pe cer, dar am avut noroc și nici de această dată nu ne-a plouat. Stonehenge este un templu antic aliniat pe bază mișcărilor soarelui. Pietrele au fost ridicate acum 4500 de ani de către oameni preistorici sofisticați.

12 tabere internationale in strainatate

La casa de bilete am primit un ghid audio și câteva informații utile despre renumitul obiectiv turistic. De aici am fost transportați cu autocarul timp de câteva minute până la “The Stonehenge Avenue”. Ghidul audio a fost foarte util, reușind astfel să aflăm multe date interesante.

13 tabere in strainatate Anglia

Doar jumătate din ansamblul Stonehenge a fost excavat până acum. Ne-am apropiat de pietre cât de mult am putut, fără a intra însă în mijlocul lor – din motive de prezervare, fiind mai mult de 1 milion de vizitatori anual, iar amprenta lor poate afecta pământul care susține pietrele.

KJKJn

Dar nu va voi spune prea multe, pentru a va lasă să descoperiți și dumneavoastră acest obiectiv la următoarea vizită în Anglia. Ceea ce voi zice este faptul că monumentul merită să fie vizitat măcar o data în viață, iar copiii au fost încântaț, deşi unii dintre ei se aşteptau ca pietrele să fie mai mari.

16 tabere internationale anglia

Ne-am reunit la ora 18:30 pentru a pleca spre campus; după o călătorie de 2 ore am ajuns, iar aici am descoperit cu încantare faptul că ne aștepta cină la pachet.

Mâine vom face din nou o incursiune în Londra, de această dată pentru plimbare pe Tamisa cu vaporașul, așa că vă așteptăm să reveniți pentru o nouă filă din jurnalul taberei de la Oxford.

« In a șasea zi a tabere internaționale de la Oxford Am vizitat Londra!
În ziua 8 a Taberei Internaționale avem parte de o: Plimbare cu vaporașul pe Tamisa! »