Jun 26
Jun 27
Jun 28
Jun 29
Jun 30
Jul 02
Jul 01
Jul 03
Jul 04
Jul 05
Jul 06
Jul 07
Jul 08
Jul 09
Ziua 9 – Grădina botanică, cursuri și activități în parc
În această dimineață superbă de iulie, majoritatea elevilor din tabăra de limba engleză de la Oxford nu au avut cursuri, în schimb, cei mai mulți dintre ei au ales să se odihnească, bucurându-se de un somn mai lung. Totuși, trei elevi din tabăra internațională au ales să participe la excursia propusă pentru această dimineață: Grădina Botanică. Am plecat așadar la ora 10:30 pentru a evita căldura prânzului.
Grădina Botanică din Oxford este cea mai veche grădină botanică din Marea Britanie și una dintre cele mai vechi grădini științifice din lume. Fondată în 1621 ca o grădină de plante medicinale, în prezent aceasta conține peste 8.000 de specii diferite de plante, fiind una dintre cele mai diverse și compacte colecții de plante din lume, care include peste 90% din familiile de plante superioare.
Grădina a fost frecvent vizitată în anii 1860 de profesorul de matematică al Christ Church College – Charles Lutwidge Dodgson (cunoscut sub pseudonimul Lewis Carroll) și de copiii decanului Liddell – Alice și surorile sale. La fel ca multe locuri și oameni din Oxford, grădinile au fost o sursă de inspirație pentru poveștile lui Carroll în “Alice în Țara Minunilor”.
Am vizitat patru dintre cele cinci sere: cea aridă, cea cu palmieri, cea cu plante carnivore, și cea alpină, însă nu am putut intra în cea cu nuferi, deoarece era închisă pentru întreținere. Elevii au avut la dispoziție 45 de minute pentru a se plimba pe aleile grădinii și prin serele special amenajate, ocazie cu care au făcut poze și au admirat diferite specii de plante. Denisa s-a declarat foarte încântată de grădina botanică, dorindu-și chiar să revină într-una din zilele următoare, iar Petru și Alexandru s-au bucurat și ei de vizită.
Biletul de intrare la Grădina Botanică a fost numai 5 lire sterline, elevii folosindu-se de cardul de student primit de la școală. Multe locuri din oraș oferă reduceri pentru elevii EF. Astfel suvenirurile cu Universitatea din Oxford sunt reduse și la fel și mâncarea: Pizza Hut spre exemplu oferind până la 50% reducere. Totuși, nu mulți elevi își comandă mâncare în campus fiindcă ceea ce servește școala este foarte gustos. Astăzi la prânz, în cantina principală printre alte opțiuni, elevii au putut mânca paste bolognese sau macaroane cu brânză și pâine cu usturoi la cuptor, în timp ce în curtea interioară se putea opta pentru burgeri cu cartofi prăjiți sau pizza.
După masa de prânz, doar cinci elevi nu au avut cursuri, dar au dorit să se odihnească puțin înainte de a ne întâlni cu toții la ora 18:00 pentru o scurtă discuție și pentru câteva activități relaxante și amuzante în parcul din apropierea școlii.
Așadar ne-am reunit cu toții în fața zonei de relaxare din Cotuit Hall – locația noastră de reședință – la ora 18:00 și am pornit împreună spre South Park, unde urma să petrecem următoarea oră. A fost o plimbare plăcută de seară, iar Tudor ne-a demonstrat calitățile sale actoricești, imitându-ne pe unii dintre noi sau unele celebrități, precum Adele. Vă mărturisesc că ne-am distrat copios și nici nu am simțit drumul până la parc, parcurs în aproximativ 15 minute.
Ajunși la destinație, am avut o discuție scurtă cu grupul despre câteva activități viitoare precum petrecerea de mâine, excursia de miercuri, punting și piesa de teatru, precum și despre testul de absolvire care trebuie efectuat în zilele următoare.
După aceea, le-am povestit puțin despre activitățile și jocurile la care m-am gândit și am dat drumul la distracție. Prima activitate se numește Wacky Laps și elementul de bază este alergatul, însă pentru a nu fi foarte plictisitor pentru elevi, am introdus câte un element care să îi pună puțin în dificultate: prima dată au alergat cu spatele, apoi cu picioarele încrucișate, iar la final de mână cu un partener. Foarte bine s-au descurcat, să știți!
Apoi, le-am propus un joc numit Sardines (Sardine) – un fel de de-a v-ați ascunselea, însă cu rolurile puțin schimbate: o singură persoană se ascunde, ceilalți o caută, dar cine o găsește rămâne acolo în ascunzătoare, până când și ultimul participant la joc îi găsește pe toți acolo, înghesuiți ca într-o cutie de sardine. Ne-am amuzat și cu acest joc, pentru câteva rânduri, iar mai apoi am încercat un joc propus de Tudor care se numește Samurai. Mi s-a părut foarte interesant, însă nu toți am înțeles foarte bine regulile jocului, așa că ne-am hotărât să mai exersăm și să îl încercăm cu altă ocazie.
Am încheiat cu un joc numit Sleeping Beauty (Frumoasa din Pădurea Adormită) – pentru care ne-am așezat cu toții pe iarbă, într-un cerc, iar în mijlocul cercului elevii au fost pe rând Spleeping Beauty. Asta însemna că cel care era Sleeping Beauty se întindea pe iarbă, ținând ochii închiși, iar ceilalți din grup încercau să îl trezească, făcându-l să râdă, fără să-l atingă. A fost un joc amuzant, care ne-a mai destins puțin și ne-a făcut seara mai frumoasă.
După o oră și jumătate petrecută în parc, elevii au avut timp liber, unii dintre noi mergând în campus pentru cină, alții preferând să iasă în oraș pentru cină sau plimbare. Seara am încheiat-o în campus, alături de restul elevilor internaționali. În prezent sunt 1200 de elevi internaționali în școala EF Oxford, iar atmosfera este una cu adevărat plăcută, în care elevii studiază, se cunosc, discută pe diverse teme, socializează, se plimbă împreună și leagă prietenii sperăm noi de durată.
Am rugat-o pe Leona să ne spună în câteva cuvinte cum i se pare această experiență de tabără până acum. Iată ce ne-a mărturisit:
Sunt sigură că această experiență va avea un impact mare în privința viitorului meu. Am descoperit o diferență relevantă între România și Anglia, de la respectul cu care te tratează oamenii până la curățenia de pe străzi. Britanicii acordă o importanță deosebită mediului înconjurător.
Asta mă determină să înclin spre aplicarea în străinătate pentru studiile universitare. O influență asupra acestei decizii ar fi și modul de predare al profesorilor pe care i am întâlnit, aceștia se axează pe o bună comunicare elev-profesor, o relație deschisă, ei fiind foarte implicați.
În plus excursia din Londra a fost una din cele mai frumoase lucruri pe care le am trăit. Este un oraș superb plin de poveste, muzică și zâmbete. Ai o mulțime de locuri superbe de vizitat, îmi pare rău că nu am avut timp să le văd pe toate. Mă bucur că Alina a fost înțelegătoare și ne a permis să mergem fiecare grupuleț unde ne am dorit, dându ne un loc de întâlnire la o oră stabilită.
Pot recunoaște că strada Oxford a fost locul în care am vrut să ajung, nu numai pentru magazinele pe care nu le găsesc în România, ci pentru a vedea oameni pasionați de modă cu outfituri cât mai diverse și nu așa de întâlnite.
Imi place în Anglia că oamenii se acceptă între ei indiferent de situație, nu judecă și se susțin între ei, așa cum am putut vedea cu toții la parada Pride.
Sunt impresionată de tot ce am văzut și sper să mă întorc în această țară cât mai curând.
Alexandru ne-a lăsat și el câteva impresii:
Londra: Deși orașele astronomic de mari, precum Londra, nu sunt neapărat pe gustul meu, cu siguranță mi-a plăcut să explorez aceste “meleaguri” noi și astfel să-mi fac amintiri. Cu toate acestea, două dintre cele mai vii și plăcute amintiri pe care le-am avut la Londra includ Parada Pride și rătăcirea pe străzile colosale ale acestui oraș fermecător.
Cursuri: În ciuda progreselor evidente ce pot fi implementate în alte sectoare ale taberei EF, precum mâncarea și cazarea, pot spune că sunt într-adevăr mulțumit de calitatea cursurilor. Pe lângă faptul că profesorii sunt amabili, energici și plini de extaz, aceștia mi-au putut captiva atenția prin diversificarea metodelor de predare, cât și prin încurajarea gândirii libere și a socializării dintre elevi.
Mâine veți mai afla și impresiile altor elevi, și desigur cum se va desfășura petrecerea organizată de școală Midsummer Party – la care suntem cu toții nerăbdători să participăm. Nu ratați așadar, jurnalul de mâine!
Mai multe imagini din ziua 9 a taberei internaționale din Oxford aici: Album Facebook Tabăra Oxford