Tabăra Engleză Oxford – Ziua 4

Jun 23
Jun 24
Jun 25
Jun 26
Jun 27
Jun 28
Jun 29
Jun 30
Jul 01
Jul 02
Jul 03
Jul 04
Jul 05
Jul 06

Ziua 4 – SPINs & Zilele Porților Deschise la Universitatea din Oxford

Ziua a patra în tabără a avut activități variate: SPINs – lecțiile de interes special, vizită la trei dintre colegiile Universității din Oxford, relaxare în oraș sau în librăria Blackwell, vizionarea meciului România – Slovacia, plimbări în zona campusului și volei în South Park, seara încheindu-se cu boardgames în lounge-ul reședinței Cotuit.

Dimineață o parte a grupului s-a trezit pentru micul dejun, în timp ce restul au preferat să doarmă o oră în plus, lecțiile de interes special începând de la ora 10:00. Pentru micul dejun cantina a pregătit: budincă de ovăz, iaurt simplu sau cu fructe, croissante, omletă, pâine, unt și gem, Nutella, suc de merișoare și portocale, cereale cu lapte și fructe.

Printre SPIN-urile – lecțiile de interes special, la care elevii au fost repartizați în funcție de interesele lor introduse în aplicația Campus Connect în momentul înregistrării – s-au numărat cursuri de marketing, gramatică și vocabular, mediu, vorbit și scris, vocabular și context. Chiar dacă nu toți elevii au fost pe deplin încântați de subiectele discutate, unii dintre ei mi-au povestit că au aflat lucruri chiar interesante. Spre exemplu, Vanessa și Maria B. mi-au povestit despre gradul ridicat de poluare al apei în UK și a consecințelor acestui lucru, iar de la Ioana am aflat despre diferitele tipuri de comedie și modul în care acestea se diferențiază.

După cursuri ne-am reunit la cantină pentru masa de prânz, unde am putut alege între pizza și cartofi prăjiți, sendvișuri sau boluri cu salate, lasagna cu vită sau vegetariană, legume la abur, pâine cu usturoi și salată cu sfeclă și ceapă, iar la desert fructe. Am mâncat rapid, iar mai apoi am pornit spre oraș. De această dată, am luat autobuzul pentru a eficientiza timpul alocat acestor vizite, deoarece la ora 17:00 unii dintre noi doreau să se întoarcă înapoi în campus pentru a viziona meciul echipei naționale de fotbal.

În centrul orașului – forfotă mare – copii și părinți deopotrivă se mutau de la un colegiu la altul, pentru a le vizita și a afla mai multe detalii despe ce înseamnă de fapt viața de student în asemenea instituție de prestigiu. Primul nostru obiectiv – Christ Church College. Cu siguranță nu doar al nostru, deoarece din cauza numărului mare de vizitatori și a faptului că nu ne încadram în categoria potențialilor studenți pentru următorul an școlar ni s-a sugerat să revenim mâine dimineață; ceea ce vom și face desigur 😁 – ne dorim foarte mult să vizităm acest colegiu, fiind unul dintre cele mai populare ale Universității, faimos nu doar pentru studenții eminenți, ci și pentru faptul că este una dintre locațiile folosite pentru filmele din seria Harry Potter.

Ne-am reorientat rapid și am decis să ne îndreptăm către Balliol College, acesta fiind unul dintre cele mai vechi colegii din Oxford, înființat în 1263. Aici am participat la un tur condus de o studentă a Colegiului, care ne-a ghidat prin și printre clădirile de o arhitectură deosebită, arătându-ne camerele în care sunt cazați studenții, sala de mese, capela, biblioteca, zonele de relaxare interioare și exterioare și ne-a răspuns la întrebări, vorbindu-ne și despre existența a nenumărate cluburi pentru studenți, menite a-i ajuta pe aceștia să se destindă de la programul intensiv de studiu. Ne-au impresionat sala de mese și biblioteca ce conține volume speciale și colecții istorice unice, dar și faptul că aceasta oferă acces online la nenumărate volume de interes pentru studenți.

De la Balliol College am făcut o plimbare scurtă până la Trinity College. Acesta a fost fondat ca o casă de pregătire pentru preoții catolici în secolul al XVI-lea, devenind un pilon al instituției anglicane în secolele al XVII-lea și al XVIII-lea și un centru de reformă educațională în secolul al XIX-lea. Ultimii 100 de ani au cunoscut o mare expansiune a numărului de bursieri și studenți, clădirile și terenurile colegiului schimbându-se constant pentru a satisface nevoile comunității rezidente.

Am făcut de asemenea o vizită rapidă și la St John’s College – unde am putut explora pe cont propriu. Și cum majoritatea celor din grup obosiseră puțin, s-au decis să ia o bine-meritată pauză pe iarba din curtea grădinii interioare, în timp ce Vanessa și Maria B. au preferat să mai descoperim puțin acest colegiu.

Universitatea din Oxford este formată din 39 de colegii, având peste 26 000 de studenți, dintre care 12 470 la programele de licență. Și chiar dacă există multe colegii, elevii care aleg un curs pot avea certitudinea că aceeași programă este urmată la toate colegiile și același examen este susținut de către toți elevii Universității. Dar există totuși diferențe între colegii: mărime, locație, vechime (unele au peste 800 de ani, altele sunt mai noi), cazarea (unele oferă cazare în campus pentru toți anii de studiu, altele doar pentru primul an de studiu). În general, la colegiile vizitate astăzi am putut vedea curțile colegiilor, bibliotecile, sălile de dormitoare, sălile de mese și capelele – fiindcă religia era foarte importantă în timpul înființării colegiilor din Oxford, astfel încât fiecare are câte o capelă destul de încăpătoare și foarte frumos decorată.

Ne-am îndreptat la final spre clădirea Centrului de Informare, unde am ajuns la timp pentru a participa la o prezentare despre Admiterea la Universitatea din Oxford.

La fel ca la multe universități în străinătate, termenul limită de înscriere este cu mult înainte de data de începere a cursurilor.  Termenul limită de înscriere la Oxford este 15 octombrie pentru cursurile ce încep în luna octombrie anul următor. Anul trecut aproximativ 23.000 de elevi au aplicat pentru a urma cursurile la Universitatea din Oxford.

În ceea ce privește procedura de înscriere, în prima etapă elevii trebuie să trimită o scrisoare de motivație personală împreună cu recomandări din partea profesorilor și foaia matricolă. Universitatea caută rezultate academice deosebite, iar elevii trebuie să demonstreze un interes aparte în subiectul pe care doresc să îl studieze. Elevii trebuie să fi participat la activități extrașcolare care au legătură cu subiectul de studiu dorit, iar acestea nu trebuie doar listate, ci este necesar să se prezinte felul în care aceste activități au influențat decizia de studiu sau cum au ajutat la dezvoltarea personală. Cel mai mult se pune accent pe nota personală care motivează alegerea făcută și argumentele care o susțin.

Pentru anumite departamente, elevii trebuie să trimită esee și să susțină testări. În ceea ce privește testele, elevii pot încerca testări online pe baza examenelor din anii trecuți. Toți elevii trebuie să participe la un interviu în primele săptămâni din luna decembrie. Interviul este doar o parte a procesului, nu cea mai importantă, ajutând la completarea dosarului fiecărui elev, oferind o imagine de ansamblu. Este o conversație academică, candidații fiind judecați pe baza gândirii critice. Elevii trebuie să demonstreze că se pot descurca în sistemul intensiv de tutorial pe care Universitatea îl practică.

Ce ni s-a părut interesant este faptul că în foarte multe dintre cazuri, elevii nu vor ajunge să studieze la colegiul la care aplică, în prezentare punându-se accent pe faptul că diferențele dintre colegii țin mai mult de structura acestora, de condițiile de cazare oferite, de locație etc. dar la nivel academic, acestea se situează la același nivel de excelență academică, feedback-ul primit în urma repartizărilor fiind aproape întotdeauna unul pozitiv (chiar dacă alocarea nu s-a făcut la colegiul la care elevul a aplicat inițial).

După această prezentare, care încheia seria sesiunilor de astăzi, Branka, Ioana, Andrei și Maria M. au ales să mai zăbovească prin oraș, iar noi ceilalți ne-am îndreptat înapoi către campus. Am ajuns în campus la fix pentru vizionarea meciului de fotbal. Ne-am găsit niște locuri confortabile în lounge și am stat cu sufletul la gură până la final, când în sfârșit am răsuflat ușurați și ne-am bucurat pentru reușita Naționalei. Cu siguranță faptul că Paul a îmbrăcat tricoul de susținător adus din România a fost cu noroc în seara aceasta. 🇷🇴

Ne-am regrupat mai apoi rând pe rând pentru cină: pulpe de pui la cuptor, wrap vegetarian, ciabatta cu șuncă serrano și roșii, mix de legume, supă de morcovi, salată orientală, iar la desert prăjitură cu lămâie, iaurt sau fructe.

Am aflat de la Branka și Ioana că au petrecut două ore relaxante la  renumita librărie Blackwell’s, de unde fiecare s-a întors cu câte o carte suvenir. 😁 Andrei, Maria M. și Signe (prietena lor din Suedia) s-au recreat la o cafenea din oraș, iar apoi au făcut o plimbare în zona campusului, iar Patric s-a bucurat de timpul petrecut cu prietenii săi internaționali, după ce a terminat și el lecțiile de interes special.

După cină, Vanessa și Maria B. s-au alăturat unui grup de fete din Spania, Italia, Franța, Luxemburg și Mexic pentru un joc de volei în South Park – la 10 minute de școală, în spatele Universității Brookes. Codrin a ales să se odihnească mai mult în seara aceasta, iar Paul și prietenul lui din Turcia au urmărit și meciul Turciei cu Cehia în lounge-ul din reședință, unde eu împreună cu David și Tudor am jucat Catan. La scurt timp ni s-a alăturat și restul grupului împreună cu noi prietene din Ungaria, Spania și Italia, pregătiți să joace un joc distractiv în limba engleză, care stârnește hohote de râs în fiecare seară – mi-au explicat că este vorba de un tip de comedie special, umor satiric, ce stârnește amuzamentul cu idei neconvenționale sau ieșite din comun. 😎

L-am rugat pe Tudor să ne spună impresiile lui de azi:

Today, we had the opportunity to visit a few of the many colleges at Oxford University. After finishing our special interest classes and having lunch, we started our tour with Balliol College. The college was fascinating, and I particularly enjoyed the architecture. We also visited Trinity College and St. John’s College, both of which were equally impressive. After that, we went to the main building, where a teacher presented the application process. We then returned to the campus, watched the football match between Romania and Slovakia, and played Catan and other card games.

Am încheiat așadar o nouă zi de tabără. Sunt mândră de toți elevii din grup pentru că s-au destins. Sunt deschiși și curajoși în a socializa cu alți internaționali, alături de care trăiesc limba engleză în Oxford și îi felicit pentru asta. 🤗

Pe mâine!

Mai multe imagini din a patra zi de tabără puteți vedea aici: Album Facebook Tabăra Oxford