EF English Proficiency Index (EPI) este cel mai mare clasament mondial al țărilor și regiunilor după competențele în limba engleză, ce analizează rezultatele testelor a 2,1 milioane de adulți din 116 țări și regiuni.

REZUMAT
Engleza este bine stabilită ca limbă de comunicare de facto între cei care nu împărtășesc aceeași limbă, dar acest lucru nu înseamnă că nivelurile de competență în engleză cresc la nivel mondial. De fapt, rezultatele indică contrariul. Învățarea unei limbi este un demers care consumă mult timp și poate fi ușor abandonat când apar alte provocări.
La nivel mondial, există acum mult mai multe persoane care înțeleg câteva cuvinte în engleză decât în urmă cu 30 de ani. Majoritatea acestor persoane nu vorbesc engleza suficient de bine pentru a lucra sau studia cu aceeași eficiență ca în limba lor maternă, și totuși mulți dintre ei folosesc engleza în contexte educaționale și profesionale. Costul în oportunități pierdute, neînțelegeri și ore risipite este incalculabil atât pentru indivizi, cât și pentru organizații.
Nivelul de competență în limba engleză la nivel mondial a scăzut pentru al patrulea an consecutiv, 60% dintre țările din indice obținând scoruri mai mici în acest an față de anul trecut. Deși aproape toate aceste schimbări de scor la nivel național sunt minore, tendința descendentă pare să indice o diminuare a interesului pentru dezvoltarea competenței în limba engleză dincolo de nivelurile actuale în multe părți ale lumii.
Acest raport analizează zonele unde se dezvoltă competențele în limba engleză în întreaga lume. Pentru a crea ediția din 2024 a Indicelui EF de Competență în Limba Engleză, au fost analizate rezultatele a 2,1 milioane de adulți care au susținut testele de engleză EF SET în 2023.
Pe locul întâi se situează Olanda, iar pe ultimul Yemen.
Rezultate europene EF EPI
Europa are, și în acest an, cele mai bune competențe de limba engleză dintre toate regiunile analizate.
În ciuda faptului că domină topul indicelui, Europa se află într-o oarecare scădere în acest an, un număr de țări cu competențe ridicate și foarte înalte raportând scoruri ușor mai mici. Pornind de la o bază deja ridicată, tendința pe termen lung în Europa a fost una de îmbunătățire constantă, atât în interiorul, cât și în afara UE. Cu toate acestea, mai multe dintre cele mai mari economii ale Europei (Franța, Spania, Italia) nu au atins același nivel de competență ca vecinii lor, iar unele dintre țările cu cea mai mare competență din Europa de Nord au diferențe de gen în favoarea bărbaților de peste 40 de puncte.
Olanda ocupă prima poziție, menținându-și poziția de anul trecut. Lista țărilor cu nivel foarte ridicat de cunoștințe este completată în cea mai mare parte de țări din Europa: Norvegia – loc 2, Suedia – loc 4, Croatia – loc 5, Danemarca – loc 7, pentru a menționa doar câteva.

România a avut o poziționare relativ constantă în perioada 2014 – 2024, participanții la studiu demonstrând cunoştințe ridicate de limba engleză. Anul acesta se clasează pe locul 12 la nivel mondial (fiind devansată de Africa de Sud și aflându-se înaintea Belgiei) și locul 10 la nivel european. Orașul din România cu cele mai bune cunoștințe de limba engleză este București, însă regiunea fruntașă este Nord Vest.
Puteți susține gratuit testul online de limba engleză accesând următorul link: Test EF SET.
CONCLUZII
Ar fi ușor să se interpreteze greșit concluziile acestui raport ca o indicație că engleza este atât de omniprezentă, atât de esențială, încât succesul profesional și fericirea personală depind de stăpânirea acestei limbi. Acest lucru este în mod clar greșit. Majoritatea oamenilor nu lucrează sau studiază în engleză, iar chiar mai puțini o folosesc regulat în viața personală. Deși miliarde de oameni cunosc puțină engleză și sute de milioane o vorbesc suficient de bine pentru a susține o conversație, majoritatea oamenilor nu folosesc engleza cea mai mare parte a timpului și nici nu au vreun motiv să o facă.
Totuși, cererea mondială pentru cursuri de engleză nu a fost niciodată atât de extinsă. Engleza le permite oamenilor să își aplice abilitățile profesionale într-o gamă mai largă de contexte. Le oferă acces la informații din surse mai diverse. Iar atunci când este necesar, engleza face posibil ca oamenii să-și împărtășească ideile cu un public mai larg. Niciuna dintre acestea nu este o rețetă garantată pentru fericire sau succes, dar într-o lume globalizată, cunoașterea limbii engleze deschide uși.
În ciuda impresiei generale, adulții pot învăța limbi străine la un nivel înalt; cu toate acestea, timpul pentru pregătire și practică necesară este de obicei subestimat. Într-un mediu optim de învățare, unui adult îi sunt necesare aproximativ 150 de ore de instruire și practică pentru a se îmbunătăți cu un nivel CEFR. Asta înseamnă că un începător cu două ore de predare a limbii engleze pe săptămână ar avea nevoie de trei ani pentru a atinge un nivel B1. Programele de formare lingvistică pentru adulți durează rareori atât de mult. Abordarea formării adulților cu așteptări realiste ajută organizațiile și indivizii să alinieze investițiile cu obiectivele.
Sfaturi pentru companii:
- Stabiliți obiective realiste care să țină cont de numărul de ore necesare pentru a reduce diferența dintre nivelul de competență actual și cel țintit pentru fiecare persoană.
- Stabiliți standarde minime de competență în limba engleză pentru diferite roluri și verificați dacă aceste standarde sunt îndeplinite.
Sfaturi pentru guverne:
- Oferiți instruire în limba engleză în centrele de ocupare a forței de muncă și în programele de reducere a șomajului.
Sfaturi pentru profesori, școli și universități:
- Oferiți-le elevilor oportunități frecvente de a vorbi în limba engleză prin activități precum cluburi de engleză, zile tematice, parteneriate internaționale, excursii școlare în străinătate și invitați speciali.
- Predați limba engleză folosind o metodologie bazată pe comunicare.
Sfaturi pentru indivizi:
- Învățați vocabular relevant pentru jobul sau domeniul dvs. de studiu și începeți să-l folosiți imediat.
- Exersați vorbirea în limba engleză, chiar dacă este doar citind o carte cu voce tare.
Informații suplimentare despre ediția 2024 a EF EPI găsiți accesând următorul link: EF EPI 2024.
Qdays Educational este reprezentantul oficial al EF Education First, compania care a inițiat studiul. EF este cea mai mare companie de învățământ la nivel mondial, oferind cursuri de limbi străine pentru elevi, tineri profesionişti, adulți și companii.