Studiu EF English Proficiency Index 2019

Aspecte Cheie EF English Proficiency Index

EF EPI (English Proficiency Index) este cel mai mare studiu ce compară cunoștințele de limba engleză ale țărilor din Europa, Asia, America Latină, Orientul Mijlociu și Africa.

În anul 2019, pentru a noua oară, EF Education First a compilat Indicele Competențelor de Limba Engleză pentru a măsura cunoștințele de limba engleză ale adulților din întreaga lume. Indicele din acest an cuprinde 100 de țări și teritorii. 2,3 milioane de persoane au susținut testul EF Standard English Test (EF SET) sau un test de plasament la cursurile de limba engleză din străinătate.

SUMAR

Peste un miliard de oameni vorbesc engleza ca prima sau a doua limbă și alte sute de milioane ca a treia sau a patra. Pentru afacerile în expansiune, tineri absolvenți, oameni de știință, cercetători și turiști internaționali, abilitățile în limba engleză lărgesc orizonturile, elimină barierele și facilitează schimbul de informații. Motivația de a învăța engleza nu a fost niciodată mai mare.

Deși eșantionul de participanți la EFI EF este părtinitor față de respondenții care sunt interesați să studieze limba engleză și adulții mai tineri, eșantionul este echilibrat între respondenții de sex masculin și feminin și reprezintă adulții de diferite vârste care învață limba engleză.

  • Femeile respondente au reprezentat 59% din eșantionul total.
  • Vârsta medie a respondenților adulți a fost de 23 de ani.
  • 83% dintre toți respondenții aveau vârsta sub 35 de ani și 99% sub 60 de ani.

Numai orașele, regiunile și țările cu un minim de 400 de persoane care au susținut testul au fost incluse în Index, dar în cele mai multe cazuri numărul participanților a fost mult mai mare. Senegal, Liban și Slovenia au fost incluse în ediția precedentă a EF EPI, dar nu au avut suficienți participanți pentru această ediție.

Populația reprezentată în acest index este selectată de la sine și nu este garantat ca aceasta este reprezentativă pentru întreaga populație a unei țări sau regiuni. La unul dintre aceste teste vor participa doar cei care vor să învețe limba engleză sau sunt curioși de abilitățile lor lingvistice. Ceea ce înseamnă că participanții ar putea obține scoruri mai mici sau mai mari decât cele ale populației generale. 

EF EPI nu își propune să concureze sau să contrazică rezultatele testelor naționale sau orice alt set de date. În schimb, aceste seturi de date se completează reciproc.

Rezultate regionale EF EPI

  • Europa 56.71 (cunoștințe medii)
  • Asia 53.00 (cunoștințe medii)
  • Africa 50.28 (cunoștințe slabe)
  • America Latină 50.34 (cunoștințe slabe)
  • Orientul Mijlociu 44.60 (cunoștințe foarte slabe)

Rezultat EF EPI 2019 Europa

Europa are, de departe, cele mai bune competențe de limba engleză dintre toate regiunile analizate. Acest succes reflectă zeci de ani de eforturi ale ministerelor naționale de educație și ale UE în sine pentru promovarea multilingvismului. O comunicare rapidă și ușoară întărește legăturile dintre europeni, la fel ca schimbul de studenți, călătoriile și munca transnațională.

Olanda ocupă prima poziție, surclasând câștigătoarea de anul trecut – Suedia. Țările cu cea mai înaltă competență în limba engleză din Europa sunt grupate în Scandinavia, dar numărul țărilor din toată regiunea cu o competență foarte mare a crescut în fiecare an începând cu 2017.

România se clasează, la fel ca anul trecut, pe locul 16 la nivel mondial, participanții la studiu având cunoştințe ridicate de limba engleză, fiind devansată de Ungaria și înaintea Serbiei. Pe locul întâi se situează Olanda, iar pe ultimul Libia.

Rezultat EF EPI 2019 Romania

Puteți susține gratuit testul online de limba engleză accesând următorul link: Test EF SET.

CONCLUZII

Limba engleză este unică prin faptul că oferă resurse educaționale valoroase în afara limitelor de școlarizare formală. Alte abilități, cum ar fi alfabetizarea, aritmetica, programarea web, contabilitatea, sunt de asemenea extrem de valoroase, dar ele sunt deja furnizate de școlile publice sau sunt necesare numai pentru anumite tipuri de locuri de muncă. Engleza este unică prin faptul că este solicitată pentru numeroase profesii, însă majoritatea elevilor nu o stăpânesc suficient în școală.

Învățarea limbii engleze poate deschide ușa spre un loc de muncă mai bun, oferă noi oportunități pentru explorarea personală și creșterea profesională și furnizează accesul la cunoștințe globale.

Din aceste motive și multe altele, milioane de părinți investesc în cursuri suplimentare în limba engleză, programe de studii de vară în străinătate și programe educaționale online în limba engleză pentru copiii lor. Acesta este și motivul pentru care milioane de profesioniști fac aceleași investiții în propria lor educație în limba engleză, iar guvernele includ engleza în curriculum-ul de bază al școlii.

Informații despre ediția anterioară a EF EPI găsiți accesând următorul link: EF EPI 2018.

Qdays Educational este reprezentantul oficial în România al EF Education First, compania care a inițiat studiul. EF este cea mai mare companie de învățământ la nivel mondial, oferind cursuri de limbi străine pentru elevi, tineri profesionişti, adulți și companii.