Aspecte Cheie EF English Proficiency Index
EF English Proficiency Index (EPI) este cel mai mare clasament mondial al țărilor și regiunilor după competențele în limba engleză, ce analizează rezultatele testelor a 2,2 milioane de adulți din 100 de țări și regiuni.
SUMAR
Peste un miliard de oameni vorbesc engleza ca prima sau a doua limbă și alte sute de milioane ca a treia sau a patra. Pentru afacerile în expansiune, tineri absolvenți, oameni de știință, cercetători și turiști internaționali, abilitățile în limba engleză lărgesc orizonturile, elimină barierele și facilitează schimbul de informații. Motivația de a învăța engleza nu a fost niciodată mai mare.
Vedem adesea cunoștințele avansate de limba engleză prezentate ca un avantaj competitiv, dar analiza EF sugerează că sunt la fel de semnificative și pentru conexiunile pe care le permit. Aceste conexiuni pot ajuta indivizii să găsească locuri de muncă mai bune sau să își înceapă propriile afaceri, dar sunt, de asemenea, intrinsec valoroase. Conexiunea este una dintre caracteristicile definitorii ale cetățeanului global – curiozitatea, contactul și sentimentul de responsabilitate comună dincolo de propriile frontiere – iar comunicarea în limba engleză este în ziua de azi legată de conexiune.
97% dintre elevii europeni din învățământul secundar învață limba engleză; este o disciplină obligatorie în școlile din mare parte din Asia și America Latină; majoritatea țărilor din Africa folosesc limba engleză ca limbă de predare; mai mult de 90% dintre persoanele care învață o limbă cu EF în fiecare an aleg să studieze limba engleză.
Cu toate acestea, în ciuda investițiilor masive publice și private în predarea limbii engleze, rezultatele sunt frustrant de inegale. Elevii cu mulți ani de instruire în clasă adesea nu pot purta o conversație. Profesioniștii își văd perspectivele limitate atunci când abilitățile lor în limba engleză nu pot ține pasul cu ambițiile lor.
De ce există o astfel de nepotrivire între oferta și cererea de cunoștințe avansate în limba engleză? Aceasta se datorează în mare măsură vitezei cu care engleza a crescut în valoare la locul de muncă. În 1989, Internetul nu era disponibil publicului, iar engleza, când a început să fie predată, a fost oferită alături de alte materii opționale. Acum, 30 de ani mai târziu, lumea noastră hiperconectată folosește limba engleză ca limbă comună. Potrivit Cambridge English, trei sferturi dintre companiile din întreaga lume spun că limba engleză este importantă pentru afacerea lor. Acei elevi care frecventau școala în 1989 și în deceniile precedente sunt nucleul forței de muncă globale. Unii vorbesc suficientă engleză. Mulți nu.
EF EPI nu își propune să concureze sau să contrazică rezultatele testelor naționale sau orice alt set de date. În schimb, aceste seturi de date se completează reciproc.
Rezultate regionale EF EPI
- Europa 550 (cunoștințe medii)
- Africa 497 (cunoștințe slabe)
- Asia 492 (cunoștințe medii)
- America Latină 480 (cunoștințe slabe)
- Orientul Mijlociu 441 (cunoștințe foarte slabe)
Europa are, de departe, cele mai bune competențe de limba engleză dintre toate regiunile analizate. Acest succes reflectă zeci de ani de eforturi ale ministerelor naționale de educație și ale UE în sine pentru promovarea multilingvismului. O comunicare rapidă și ușoară întărește legăturile dintre europeni, la fel ca schimbul de studenți, călătoriile și munca transnațională.
Olanda ocupă prima poziție, menținându-și poziția de anul trecut. Țările cu cea mai înaltă competență în limba engleză din Europa sunt grupate în Scandinavia, dar numărul țărilor din toată regiunea cu o competență foarte mare a crescut în fiecare an începând cu 2017.
România a coborât o poziție față anul trecut și se clasează pe locul 17 la nivel mondial, participanții la studiu având cunoştințe ridicate de limba engleză, fiind devansată de Polonia și înaintea Elveției. Pe locul întâi se situează Olanda, iar pe ultimul Azerbaijan.
Puteți susține gratuit testul online de limba engleză accesând următorul link: Test EF SET.
CONCLUZII
Limba engleză este unică prin faptul că oferă resurse educaționale valoroase în afara limitelor de școlarizare formală. Alte abilități, cum ar fi alfabetizarea, aritmetica, programarea web, contabilitatea, sunt de asemenea extrem de valoroase, dar ele sunt deja furnizate de școlile publice sau sunt necesare numai pentru anumite tipuri de locuri de muncă. Engleza este unică prin faptul că este solicitată pentru numeroase profesii, însă majoritatea elevilor nu o stăpânesc suficient în școală.
Învățarea limbii engleze poate deschide ușa spre un loc de muncă mai bun, oferă noi oportunități pentru explorarea personală și creșterea profesională și furnizează accesul la cunoștințe globale.
Din aceste motive și multe altele, milioane de părinți investesc în cursuri suplimentare în limba engleză, programe de studii de vară în străinătate și programe educaționale online în limba engleză pentru copiii lor. Acesta este și motivul pentru care milioane de profesioniști fac aceleași investiții în propria lor educație în limba engleză, iar guvernele includ engleza în curriculum-ul de bază al școlii.
Informații supliomentare despre ediția 2020 a EF EPI găsiți accesând următorul link: EF EPI 2020.
Qdays Educational este reprezentantul oficial al EF Education First, compania care a inițiat studiul. EF este cea mai mare companie de învățământ la nivel mondial, oferind cursuri de limbi străine pentru elevi, tineri profesionişti, adulți și companii.